Tuesday, December 6, 2011

Cerita tentang MORY

Aku nak abadikan CERITA tentang Mory sbb aku rasa die bg contoh yg baek walaupun die hanya seekor kucing!
Mory, Joe yg beli masa die umor lebih kurang 3 bulan...aku yg pilih dia diantara 3 ekor yg ada kat kedai pets di Kulim. Aku pilih die sbb die yg paling x bg respond bile kite dtg...cool aje x sama cam 2 ekor lagi yg sibuk nak menggesel badan dr dlm kandang. Perwatakan die memang berbeze dr yg lain...Sedih masa nak bawak balik sbb die 3 beradik....so aku pasti joe akan jaga die sebaiknye.
Ape yg menarik tentang MORY...dia comel bermata besar. Tp bile semakin besar die sgt berubah...jd nakal dan x reti dudok diam. Berlari sana sini pantang pintu bukak memecut ke luar.Paling teruk die penah excident dgn motor bile meluru keluar terus ke jalan. Mulut die tekoyak sikit...tp die langsung x tunjukan sakit....stil lg mcm biase buas!...makin lama die makin buas and joe suka complain Mory degil. Aku x bole buat ape sbb joe yg jaga sorang2 aku jauh! Penah je joe nak jual/bg org sbb x larat nak jaga kebuasan.....rumah tonggang langgang...

 

Photos of Mory at younger age...
Bile MORY makin dewasa kitaorg decide nak die pragnent! so joe hanta ke vet utk mating....ape yg sedih doctor call joe after few days suroh bwk mory balik sbb die dah kerjekan bapak tu...kalau kerjekan seperti tujuan asal takpe ni nak cederakan. Doct kata die cube tukar dgn bapak yg lg satu tp sama jugak Mory mengganas...x bole buat apa MORY balik ke rumah dan seperti biasa kehulu kehilir...die ni org nak dukong pon susah!Tp aku sayang Mory...x tau kenapa mayb natural feeling. Kalau aku call joe with loud speaker and panggil die memang die akan dtg and mengiow...happy nye aku konon2 die kenal suare aku.Tp maybe betul! 


Utk hilangkan boring MORY & boring Joe...kitaorg adopt sekor lg and named KOSAI aka Chai....
Comel tak Cachai masa mude..

Chai masa ni lebih kecik dr Mory..hahah







































Ni kawan joe yg bg.....bg aku die comel and lebih sopan santun walau pun jantan. Memang betul..makin die membesar semakin behave! Memang contra dgn Mory. Mula2 jumpe memang gaduh sbb Mory lebih defensive and gengster...tp lama2 ok..alhamdulillah. Nak dijadikan rezeki MORY praggy bile berumor setaon lebih....seronok!Tentulah dgn Cacai hensem hehhe...On last 8.11.11 Mory selamat melahirkan 4 baby yg kiut miut...Selepas tu Mory buat aku befikir...
DGZu
Wu
Chocolate
Teno 
Perubahan ketara bile die sgt care semua baby and x pernah tinggal lama2..even keluarkan dr kandang die x nak duduk jauh2, sentiasa bg susu....and x bg anak die disentuh. Aku rasa tu normal bg kucing yg ada baby tp aku x rasa Mory bole berubah jd ibu yg mcm tu tp sebaliknye....Bile pikir balik memang kite bole berubah dr yg tak baik kepada lebih baik...lebih bertanggugjawab atas ape yg sepatutnye kite tanggung. Bile teringat mory and baby die aku selalu ingatkan diri supaya perbaiki diri dr semasa ke semasa...Mory lg kan binatang pon bole jd semakin baik...inikan pulak manusia yg ade akal. Kalau satu hari aku ada baby inshaAllah aku akan jaga sebaik mungkin...AMIN...
Mory Praggy
Papa Chai
 








No comments:

Post a Comment