Thursday, December 29, 2011

Siape tau Sungai SEDIM??

As Salam....


Kebiasaan hujung tahun aku bercoti tp tahun 2011 ni lain pulak. Org sibuk cuti aku sibuk attend training...nak buat camane kan. Tapi dlm kesibukan kene jugak planning masa untuk family sbb tu tersangat la pentingnye.
Seperti biasa, peluang yg ada balik ke semenanjung aku menfaatkan masa dgn org2 tersayang....Joe,adik2 and family in law.


Ape cerite hujung tahun?
Hmm..aku byk je plan tp disebabkan Joe tgh bz dgn kerjayanye..so cool down sikit la planning utk jalan2. But, baru2 ni aku joint reunion Joe wt ROTU USM Batch 99. Diaorg arrange diner kat Nurul Ikan Bakar Penang (night before 25th) and the next day kat Sungai Sedim, Perak. Tau ke?


Aku pon x tau perak ni byk tempat2 lepak utk family/kawan2 yg x kurang menarik. FI, aku ke Sedim dr Selama Perak. Perjalanan sekejap je..45mnts if you drive 70-80km/hr. Kalau dr Penang or KL pon x susah nak cari tp you must going towards Selama Perak or Selama Kedah.


Ok...Sedim ni kawasan waterfall...fuhh memang bersih dan cantek kawasan ni. Air laju dan dalam disesetengah  tempat tp byk jugak kawasan yg selamat nak mandi manda.On that 25th ramai org kat Sedim....masa aku sampai around 10am da ade yg berendam, berbeque and pasang khemah. Yg best air terjun tu panjang so boleh cari port yg best utk lepak. Sementara tunggu kawan2 Joe sampai kitaorg jln2 je kat situ and quite numbers of activities can be done over there instead of mandi manda. Aku listdown je la k..


1) Tree Top Hill (jambatan gantung yg tinggi dr pokok ke pokok) - RM10/adult or RM6/children
2) Camping (ade kawasan khas)
3) Teambuilding area/facilities (sesuai utk company awayday/gathering)
4) Ada Chalet di tepi air terjun kalau nak sewa
5) Water Rafting


Aku x sempat pon nak buat any activiities tu sbb maklum la tujuan utama nak joint reunion Joe. Tp best jugak kitaorg buat bbq and makan ramai2. Yg masak semua kaum Adam...tu lg best. Kaum Hawa dok lepak2 jaga anak je...hahhaah


So next time aku harap bole dtg lagi kesini and buat activiti tu semua...i like!
Jom tgk gambar...

Seronok jumpe kawan lama Zura (ikan bakar)

Taraa...cantek tak air tu?

Zam pon ikot for 3rd times

erk...over

Joe & me

Me & Joe

Hero hindustan

bestnye kalau mandi

Add caption


gambo kat entrance je...next time masuk

Signboard ke tempat2 yg best di Sedim

Salah satu chalet

Click click..ambik je la

Zam & Joe

amboi santainya adik tu

kengkawan Joe 

Fazly kawan baik Joe

Ni la semua yg dtg...out of total aku kenal 4-5 org je..tp enjoy11

No comments:

Post a Comment