Tuesday, May 27, 2014

Beijing China #4


Assalamualaikum!

Ketemu kembali dalam rancangan KISS Beijing, China...hihi


Hari ni places we go;


1) Jade Center - 6/10

2) Burning Cream Center - 6/10
3) Tea House - 7/10
4) Great Wall of China- 9/10

Kitaorg ke Jade center plak....disebabkan  kami tak favor sgt jade so takde la beriya sgt nak membeli kat sini. Tapi sebagai kenangan beli jugak gelang jade RM150 dgn pendant RM25 - 50. Setiap jade yang dibeli akan dapat certificate ketulinan. Pilihan byk....kalau suka jade siap sedia la duit byk2 kat sini. Sblm tu ade briefing pasal jade..ok jugak at least tau jade berkualiti macamana. So ade a few test bole buat, kalau jade bagus bile diketuk dgn jade yg lain bunyi "tinggg" high pitch or kalau gesel di atas cermin rasa kesat dan tidak bercalar or transparent jika dilihat bawah cahaya lampu. Selama ni buta jade...hahha....ok jugak ilmu tu.
Contoh gelang jade yg ada....aku beli hak paling gelap
Depan jade center...bole beli buah and kacang kat blakang tu
Seterusnye ke Burning Cream Center...sebelah je dgn Jade Center. Rata2 explaination on the urat saraf and acupunture point aku suke. Sensei yg explain pon baek dan bersabar. Masa die check saluran darah aku, one of the comment "You always think too much until migraine...that is the sign of stress". Erk.....aku x rasa stress tp memang ade migrene sejal azali. Aku terima la nasihat yg die bg....manage stress level properly and be happy...huhu. Aku happy sokmo! So, ape yang glem kat sini...dah tentu la burning cream yg aku pon x tau sebelum ni. Cream ni bagus utk melecur,masalah kulit dan sebagainye tp harga beratus...selain tu ade jugak ubat2tan utk hormon, angin, penghadaman etc. Tapi aku beli koyok..sbb best plak bau minyak angin koyok tu...hahah...3m(L)x6"(W) = RM100. Bole cut into sizes so aku share dgn Ili sbb 3M tu panjang utk koyok. Takan nak balut satu kepala!



Satu je kenangan di burning cream center
Kitaorg ke Tea House selepas ke Great Wall....pastinye dpt rasa tea yg pelbagai jenis. Tgk pic bawah yg aku snap... ada amoi buat demo bancuh tea and explain setiap kebaikan jika amalkan minum tea. Aku suka semua tea yg dirasa...antaranye Lychee Tea, Fruit Mix Tea, Black tea & Pur Er Tea or slimming tea. Harga tea kat sini ada byk range...yg kami beli 3 kotak = RM100 lebih kurang... So jgn x beli, sbb rasanye memang ummph! Bole bg as souvenir too.



 Masa yg ditunggu pon tiba. Seronokkk bile dah menjejaki The Great Wall Of China!! Disebabkan kitaorg suka activiti outdoor dan bergamba makanye tak sabar la nak memanjat tangga2 buatan manusia zaman dahulu kala...Subhanallah, kat sini cantek!!


Kecik je nampak check points great wall


Yeaa we've made it!


Penat wooo...sampai checkpoint ke-3 je


GAmbo dulu sebelum panjat


Dimanakah Ee


Seperti Taman Tema di tengah hutan

That is the happy me!





Semakin tinggi semakin curam dan sempit tangga tu! Hadoii


Seronokkknye da panjat Great Wall....In sha Allah kami nak datang lagiiiii


We were Here at The Great Wall Of CHina


From Beijing With Luv!


Till than...Adios! See me in the last entry....XOXO


No comments:

Post a Comment