Monday, May 14, 2012

CBM masuk sepital

Malang tak berbau...CBM cedera parah bile nie knocked a lorry on the last Saturday morning right after Im having breakfast with my peytong mate (Ann & Tony)....Tak sangka plak aku boleh lalai driving sbb selama ni agak berhemah. Base on track record CBM never had an accident for the last 8 years.

Actually xde la teruk collision tu tp lwn dgn lorry memang ar CBM kalah....nak nak lg both aku and the lorry driver x perasan sama sendiri so masa langgar tu memang merempuh sama sendiri....bumper depan rosak, bonet & fender kiri kemek...huhu. CBM dah tak macho lagi. Lorry tu tak seteruk CBM cume goresan dekat body and tank cover kemek...seb baek bukan tank yg pecah. So kitaorang kire settle sama sendiri malas aku nak p report polis. Kalau ikotkan aku bawak 20km/hr je sbb area tu kawasan kedai2 baru kluar dr parking. Niatnye nak cari kedai dobi cuci carpet tp tereksiden plak.Huhu sedih tau CBM cacat. banyak jasa die kat aku selama ni...

Dalam sibuk2 aku mengemas barang nak pindah CBM plak masuk sepital. Aku memang dah plan nak cat body  bile balik semenanjung so dgn excident tu menambahkan faktor untuk mengecat CBM kembali...mcm tau2 je kan. Hmmm ari ni dah masuk bengkel....kene RM400 (without paint) just tukar bumper and ketok area yg kemek. Naseb baek Pana ade rumah last Saturday so die tlg bawak p bengkel and tengok spare part survey harge. Bengkel pon proposed by my close friend. Hari ni Ibar tolong anto kan sbb aku takut kalau2 kene pau dgn cine workshop tu. Tp alhamdulillah nampak orangye cam ok....kalau die pau aku pun RM400 acceptable la. Daripada aku p anto ke bengkel yg ntah mana2..silap2 gaye semua parts kene tukar dgn yg burok. Kat Miri ni terkenal macam tu...aarrr tension jugak sbb CBM tak terjaga seperti dulu selama kat sini disebabkan bengkel yg x bole caye. Anto service pon kat EON aje....x sabor nak ship die balik for a brand new look! wahahahah...

Adios dulu k....Luse aku ambik CBM with worst apparent! keh kehkeh ada masa i will upload some photo. (malas nak ingat masa kejadian :()


No comments:

Post a Comment